ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی کانادا

سالانه نزدیک به 500 هزار نفر از سراسر جهان، دانشگاه ها، کالج ها و مدارس کانادا را برای ادامه تحصیل و زندگی آینده انتخاب می کنند. علت محبوبیت دانشگاههای کانادایی به دلیل کیفیت بالای آموزش و زندگی است و همچنین یک مسیر عالی برای دریافت اقامت دایم کانادا می باشد که این روزها دست یابی به آن واقعا زحمت زیادی را می طلبد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا سه مرحله وجود دارد: مرحله اول: پیدا کردن موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر. مرحله دوم: دریافت پذیرش تحصیلی و مرحله سوم: اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

پیدا کردن کالج یا دانشگاه

مرحله اول برای گرفتن ویزای تحصیلی، این است که شما دانشگاه یا کالج یا مدرسه موردنظرتان را انتخاب کنید. موسسات آموزشی مورد نظر شما حتما باید معتبر یا به اصطلاح Designated Learninng Institution باشند که مجاز به تحصیل باشید. نکته مهم دیگر این است که مراکز آموزشی وجود دارند که مجاز برای دریافت اجازه کار بعد از تحصیل یا post graduate work permit نیستند. خیلی مهم است که شما بعد از تحصیل اجازه کار داشته باشید تا بتوانید با استفاده از کار در کانادا به امتیاز لازم برای دریافت اقامت دایم کانادا برسید.

گرفتن پذیرش تحصیلی

بعد از پیدا کردن مرکز آموزشی مناسب باید مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی را به دانشگاه ارایه بدهید. مدارک شامل مدرک زبان و پیش نیازهای ورود به دانشگاه از قبیل مدارک هویتی و ترجمه مدارک تحصیلی است.
رایج ترین آزمون زبان انگلیسی، آیلتس است که بسته به دانشگاه و رشته موردنظر، سطح آن تغییر می کند. عموما برای پذیرش تحصیلی کانادا نیاز به آیلتس 6.5 است و همه مهارت ها باید 6 به بالا باشد. از زمانی که شما همه مدارکتان را برای سابمیت آماده کردید حدودا یک تا سه ماه زمان می برد تا دانشگاه در مورد شما تصمیم بگیرد. برای همین بهتر است زوتر دست به کار شوید تا ددلاین ها را از دست ندهید.

اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه یا کالج باید مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را آماده کنیم. مدارک ویزا شامل بیومتریک یا انگشت نگاری در ویزا آفیس و همچنین پر کردن فرم های ویزا می باشد. پروسه دریافت ویزا بسته به شرایط از یک ماه تا پنج ماه ممکن است طول بکشد.

درصد قبولی و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019

در نمودار زیر مشاهده می کنید که در سال 2019 تعداد 6233 ایرانی موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شدند (44%) و 8060 نفر ویزای تحصیلی آنها ریجکت یا رد شد(56.39%). در مورد کشور هند مشاهده می کنید که 111166 نفر(64%) درخواست ویزای تحصیلی آنها قبول و 63415 نفر (36.32%) ویزای تحصیلی آنها ریجکت شد. اما چینی ها 29333 نفر (85%) ویزای تحصیلی شان قبول و 5280 نفر (15.25%) ویزای تحصیلی شان ریجکت شد. 9367 نفر از کره جنوبی درخواست ویزای تحصیلی شان قبول (95%) و 481 نفر (4.88%) ویزای تحصیلی شان ریجکت شد.

 

 

درصد قبولی و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا در سال 2018

در سال 2018 میزان پذیرش و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا طوری دیگر است. جالب است که 5926 نفر ایرانی (71%) ویزای تحصیلی شان قبول و 2479 نفر (29%) ویزای تحصیلی شان ریجکت شد. در مورد هندی ها 84831 نفر (66%) قبولی ویزای تحصیلی و 44256 نفر (34%) ریجکت ویزای تحصیلی داشتند. 30827 نفر از چینی ها (87%) قبولی ویزای تحصیلی و 4645 نفر (13%) ریجکت ویزای تحصیلی داشتند. 10659 نفر از متقاضیان ویزای تحصیلی از کره جنوبی (97%) موفق به دریافت ویزا و 382 نفر (3%) ویزای تحصیلی شان ریجکت شد.

 

 

نتایج حاصل از تحلیل آماری درصد قبولی و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

میزان و درصد پذیرش ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانی ها به طور واضحی از کشورهای دیگری مثل چین و هند و کره کمتر است اما جای امیدواری هست که هر سال کانادا تعداد زیادی از ویزاهای تحصیلی را به دانشجویان ایرانی اختصاص می دهد. این یک آمار کلی از وضعیت پذیرش و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا است که توسط تیم موسسه مهاجرتی نیکان به شما ارایه شد. اما نکته مهم اینجاست که در فرایند دریافت ویزای تحصیلی حتما باید از مشاور مجرب و متخصص که اطلاعات به روز داشته باشد استفاده کنید. در این فرایند آیتم های بسیار زیادی هست که باید مورد توجه قرار دهید و ندیده گرفتن یکی از آنها منجر به ریجکت ویزا خواهد شد.

چه افرادی ویزای تحصیلی شان ریجکت می شود؟

افرادی که با مشاوران نا لایق و دارای دانش ضعیف مشاوره می کنند. این دسته از مشاوران فقط به دنبال بستن یک قرارداد و گرفتن پول از شما هستند و بدون هیچ تلاش و دلسوزی پرونده شما را محکوم به شکست می کنند. نشانه های این افراد به این صورت است که وعده ویزای تضمینی کانادا به شما می دهند و در مدت کوتاهی از موسسات آموزشی و کالج های نامعتبر برای شما پذیرش می گیرند و فرایند ویزا را بسیار راحت و شیرین برای شما جلوه می دهند طوری که اصلا از شما مدرک زبان و آیلتس هم نمی خواهند و یک پذیرش شرطی به شرط گذراندن دوره زبان برای شما می گیرند. شک نداشته باشید که همه پذیرش های شرطی یا conditional در حال حاضر به ریجکت ویزا منتهی می شود. برای آنها اصلا مهم نیست که ویزای شما ریجکت شود و فقط مهم این است که از شما پول مشاوره بگیرند. درصد بالایی از افرادی که ویزای تحصیلی شان ریجکت می شود از این دست پرونده ها هستند.

خدمات تیم موسسه مهاجرتی نیکان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

  • کاری که ما انجام می دهیم این است که تنها در صورتی که شانس خوبی برای دریافت ویزای تحصیلی باشید پرونده شما را قبول می کنیم.
  • از موسسات آموزشی و دانشگاه های دولتی و معتبر برای شما پذیرش تحصیلی می گیریم.
  • برای شما رشته هایی را انتخاب می کنیم که سریع وارد بازار کار کانادا شوید و حقوق خوبی دریافت کنید.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی شما را به صورت حرفه ای آماده و سابمیت می کنیم.
  • هزینه مشاوره ویزای تحصیلی ما بسیار مناسب است و در دو قسط دریافت می شود.
  • در صورت واجد شرایط شدن برای هر برنامه اقامتی، پرونده اقامت شما را در جریان قرار خواهیم داد.
  • از خدمات بسیار حرفه ای پس از ورود به کانادا از قبیل پیدا کردن خانه و پیدا کردن کار در کانادا بهره مند خواهید شد.

اگر ویزای تحصیلی شما قبلا ریجکت شده است چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

اگر قبلا اقدام به ویزا داشتید و ویزای شما ریجکت شده حتما از مشاوره رایگان با ما بهره مند شوید. ما پرونده شما را به دقت مطالعه می کنیم و عیب های آن را برطرف و مجددا با یک فایل جدید برایتان اقدام خواهیم کرد.

اگر پذیرش تحصیلی را دریافت کرده اید چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

ما پذیرش تحصیلی شما را از نظر شانس ویزا بررسی می کنیم و در صورت تایید می توانیم شما را در مرحله دریافت ویزای تحصیلی کانادا راهنمایی کنیم.

آیا فرزندان خانواده هم می توانند همراه با پدر و مادر ویزا بگیرند؟

فرزندان وابسته شما می توانند ویزای همراه دریافت کنند و از تحصیلات رایگان مدرسه بهره مند شوند.

آیا همسر هم می تواند همراه متقاضی ویزای تحصیلی وارد کانادا شود؟

طبق قوانین مهاجرت کانادا، همسر شما می تواند ویزای کاری بگیرد و همراه شما به کانادا بیاید و تا اتمام تحصیل شما به طور تمام وقت کار کند.

آیا میتوان همزمان با تحصیل کار کرد؟

از زمان شروع تحصیل شما، می توانید مشغول کار شوید و حقوق بگیرید.
در آخر اینکه دریافت ویزای تحصیلی کانادا فرایندی است که مستلزم صرف زمان و تلاش بسیاری است که هم مشاور و هم متقاضی هر دو باید در این پروسه همکاری و تلاش زیادی را برای کسب نتیجه داشته باشند. هر سوال و نگرانی در مورد پرونده خود دارید با ما تماس بگیرید.

برای ویزای تحصیلی از چه مرحله ای شروع کنم؟

در ابتدا باید فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا مشاور ما روز بعد با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی کند.

فرم ارزیابی رایگان

همچنین می توانید از طریق تماس واتساپ با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تماس واتساپ: 6049065020(001)

برو به بالا
واتس آپ

بیشتر از این منتظر نمانید. با ما تماس بگیرید!

6049065020(001)     پشتیبانی 24/7 اختصاصی مشتری تماس با ما