scholarship

کمک هزینه، اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی در کانادا

 

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا در جستجوی فاند و بورسیه تحصیلی برای پوشش دادن هزینه های تحصیل خود هستند. اما واقعیت این کمک ها و بورسیه ها چیست؟

کمک هزینه های تحصیلی فوق لیسانس و دکترا

فاندهای تحصیلی در اکثر مواقع به دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا داده می شود. این فاندها دو نوع است: research assistant یا دستیار تحقیقاتی و teacher assistant  یا دستیار تدریس.

اگر به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی فوق لیسانس و دکترا هستید باید در ابتدا بتوانید استاد راهنمای خود را پیدا کنید. قانع کردن استاد راهنما برای قبول کردن شما برای تحصیلات تکمیلی کار ساده ای نیست و شما باید رزومه و کاور لتر مناسب داشته باشید. چون تعداد بی شماری دانشجو از سراسر دنیا برای اساتید رزومه می فرستند و اساتید بهترین ها را از همه نظر انتخاب می کنند. در صورت تمایل برای مشاوره و نگارش رزومه و کاور لتر حرفه ای و مورد پذیرش در دانشگاههای کانادا می توانید با ما تماس بگیرید. خبر خوب این است اگر استاد راهنما شما را پذیرفت بخش زیادی از راه را رفته اید و معمولا اساتید به شما فاند هم می دهند. یادتان نرود قبل از رسیدن ددلاین برای فاندها اپلای کنید.

کمک هزینه های مقطع لیسانس

عموما هنگامی که می خواهید برای لیسانس پذیرش بگیرید شهریه دانشگاه را باید بپردازید. بعد از گذشت یک ترم از تحصیل، اگر شرایط تحصیلی و نمرات شما خوب باشد می توانید برای کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی اینترنشنال اپلای کنید. در کل نباید روی این کمک ها برای ادامه تحصیل حساب کنید چون ممکن است نشود.

کار کردن در زمان تحصیل

خوشبختانه افرادی که مشغول تحصیل در کانادا هستند هفته ای بیست ساعت اجازه کار دارند. مثلا اگر شما در استان بی سی باشید و 80 ساعت در ماه کار کنید، حداقل حقوق ساعتی 12.60 دلار است که مجموعا می توانید 1000 دلار کسب در آمد کنید. البته این برای کاری با حداقل دستمزد است و طبعا اگر شما مثلا کاری با ساعتی بیست دلار حقوق داشته باشید درآمد شما بهتر خواهد شد. در استان انتاریو حداقل حقوق ساعتی 14 دلار است و 1120 دلار در ماه می شود.

با 1000 دلار در ماه می توانید اجاره یک اتاق به همراه هزینه خوراک و رفت و آمد خود را بپردازید که خیلی هم عالی است. بعد از اتمام تحصیل،شما می توانید تمام وقت کار کنید و علاوه بر پوشش هزینه های زندگی تان بخشی از درآمدتان را نیز ذخیره خواهید کرد.

 

 

برو به بالا
واتس آپ

بیشتر از این منتظر نمانید. با ما تماس بگیرید!

6049065020(001)     پشتیبانی 24/7 اختصاصی مشتری تماس با ما