ویزای تحصیلی کانادا

پاسخ به 7 سوال در مورد ویزای تحصیلی کانادا

 

  1. آیا در کانادا دانشگاههای رایگان وجود دارد؟ خیر، همه دانشگاههای کانادا شهریه تحصیلی دارند و مثل ایران نیست که دانشگاههای دولتی رایگان باشد.
  2. آیا به دانشجویان بین المللی، وام تحصیلی تعلق می گیرد؟ خیر. اگر متقاضی دانشجوی بین المللی هستید یعنی از طریق ویزای تحصیلی می خواهید وارد کانادا شده و درس بخوانید مطمین باشید که هیچ دانشگاهی به شما وام نمی دهد و شما باید شهریه تحصیلی را از جیبتان پرداخت کنید.
  3. دانشگاههای کانادا به چه افرادی وام تحصیلی می دهند؟ وام های تحصیلی مختص شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دایم می باشد.
  4. آیا برای دانشجویان بین المللی در کانادا کمک هزینه تحصیلی وجود دارد؟ دانشجویان بین المللی می توانند از قسمت financial aid در دانشگاه در مورد اسکالرشیپ، بورسیه ها و کمک هزینه های موجود سوال کنند. فاندها، گرنت یا کمک هزینه بلاعوض عموما به دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا داده می شود.
  5. آیا بعد از اتمام دوره تحصیلی می توانم شروع به کار کنم؟ در صورتی که دانشگاه شما واجد شرایط اجازه کار بعد از تحصیل باشد شما بعد از تحصیل به صورت تمام وقت تا مدت زمانی که به شما اجازه کار داده شده می توانید کار کنید. در صورتی که خودتان اقدام به پذیرش تحصیلی کرده اید به شما پیشنهاد می کنم در مورد اعتبار دانشگاه و کالجی که انتخاب کرده اید حتما با مشاوران مهاجرتی مشورت نمایید. چرا که اگر دانشگاه شما واجد شرایط اجازه کار بعد از تحصیل نباشد، شما به دردسر بزرگی خواهید افتاد.  مدت زمانی که دانشجویان بعد از تحصیل می توانند کار کنند متفاوت است و بستگی به مدت زمان دوره تحصیلی شما دارد. مثلا برای یک دوره تحصیلی سه ساله شما سه سال اجازه کار و برای یک دوره یک ساله، یک سال اجازه کار خواهید داشت.
  6. آیا بعد از تحصیل می توانم اقامت دایم کانادا را دریافت کنم؟ بله. خوشبختانه کانادا برای دانشجویان بین المللی، راههای خوبی را برای دریافت اقامت دایم باز کرده که عموما شامل برنامه های استانی می شود که در قسمتهای بعدی توضیح داده می شود.
  7. هزینه زندگی من در زمان تحصیل چقدر است؟ هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. مثلا در شهرهای ونکوور و تورنتو که گرانترین شهرها هستند این هزینه ها بیشتر است. مثلا اجاره یک اتاق در یک آپارتمان یا یک خانه در شهر ونکوور حدود 600 تا 700 دلار، اجاره یک آپارتمان یک خوابه حدود 1400 دلار و دوخوابه 1700 دلار است. هزینه خوراک و رفت و آمد هم برای یک نفر حدود 500 دلار است. در صورتی که بیست ساعت در هفته کار کنید هزینه های زندگی تان را به راحتی پرداخت خواهید کرد.
برو به بالا
واتس آپ

بیشتر از این منتظر نمانید. با ما تماس بگیرید!

6049065020(001)     پشتیبانی 24/7 اختصاصی مشتری تماس با ما