TRV

چهار باور اشتباه در مورد ویزای توریستی

 

  1. بسیاری بر این باور هستند که کافی است با ویزای توریستی از خاک ایران خارج شده و به کانادا برسند، به محض ورود به کانادا همه کارها به طرز معجزه آسایی درست می شود.
  2. عده زیادی هم بر این باورند که با ویزای توریستی وارد کانادا شده و اعلام پناهندگی می کنند، دولت کانادا کمک مالی هم می کند و خیلی راحت و بدون دردسر صاحب اقامت دایم می شوند.
  3. باور دیگر این است که ویزای توریستی شانس گرفتن ویزای تحصیلی را افزایش می دهد.
  4. و اینکه با داشتن ویزای توریستی، می توانند کار کنند.

واقعیت ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی یا در حقیقت TRV یا temporary resident visa مجوز حضور و زندگی شما  در کانادا برای هدفی مشخص و در بازه زمانی محدود است یعنی بعد از اتمام مدت ویزا باید به ایران برگردید. مثلا شما برای دیدن خانواده یا فامیل خود یک ویزای توریستی شش ماه دارید و بعد از آن ویزای شما باطل می شود.

یعنی اینکه این ویزا به صورت موقت است و نکته مهم اینکه:

شما با ویزای توریستی اجازه کار ندارید، اگر هم افرادی به شما می گویند که می توانید غیرقانونی یا به صورت cash  کار کنید این کار برای شما تبعات زیادی دارد و حتی ممکن است منجر به دیپورت شدن شما از کانادا بشود.

شما با ویزای تحصیلی اجازه تحصیل در دوره های بیشتر از شش ماه را ندارید. برای تحصیل لازم است اقدام به گرفتن استادی پرمیت کنید. توجه داشته باشید، شما چه از ایران و چه از خاک کانادا برای ویزای تحصیلی اقدام کنید فرقی در پرونده شما ندارد. جالب است بدانید وقتی در ایران هستید ویزای تحصیلی راحت تر و سریعتر و با دردسرهای کمتر انجام می شود.

دوستانی که فکر می کنند با ویزای توریستی وارد کانادا و اعلام پناهندگی می کنند، این مطلب کاملا افسانه و خیال است مگر اینکه با دلیل و سند بتوانند ثابت کنند که جانشان در خطر بوده است. درغیر این صورت داستانهای ساختگی پناهندگی به راحتی در دادگاه رد می شوند و بعد از رد پناهندگی شما باید به ایران بازگردید.

 

برو به بالا
واتس آپ

بیشتر از این منتظر نمانید. با ما تماس بگیرید!

6049065020(001)     پشتیبانی 24/7 اختصاصی مشتری تماس با ما